Filmer från vårt arkiv

 

 

 

De flesta filmer vi skapar får inte visas på internet. De är ofta anpassade som vassa säljverktyg som enbart ska användas på säljmöten med betydelsefulla kunder. Men här är ett arkiv på andra filmer vi gjort under åren.

 

 

 

Mixtec

Denna film spelades in under en arbetsdag i soligt väder. Allt fler har en tydlig branding för sin verksamhet, som exempelvis Atlas Copco. Det ger oss som produktionsbolag tydliga spelregler för hur filmen ska utformas.

 

 

Sara Johanssons minnesfond

Med tungt hjärta hjälpte vi till att ta fram en minnesfilm om den den bortgångne landslagsdansaren Sara Johansson och den fond som startats till hennes minne. Ett mycket starkt känslomässigt projekt. Se filmen och gå in på hemsidan för att få mer information. Skänk gärna en slant.

 

 

Epiroc - Häggloader - (Retake)

Vi gjorde för några år sedan en film om maskinen Häggloader för Atlas Copco. Senare köptes tillverkningen av den maskinen upp av EPIROC. Vi fick i uppdrag att göra vissa justeringar. 1. Klippa bort vissa delar, byta ut speaker och musik som Epiroc hade valt ut för att passa deras branding bättre. Men framför allt skulle Epirocs logotype placeras in på maskinen i filmen. (Se den gamla filmen här under)

 

 

Atlas Copco - Häggloader

Denna film gjordes som en del av lanseringen av en ny produkt för gruvindustrin. Syftet var att göra en film med högt tempo och snygga effekter.

 

 

Rotarys Ungdomsutbyte

Vi fick i uppdrag av Rotary Student Exchange att ta fram en informationsfilm om Rotarys ungdomsutbyte. Filmen används av alla Rotaryklubbar i Sverige i syfte att öka förståelsen bland alla medlemmar om rotarys ungdomsutbyten.

 

 

Picki

Vi fick ett roligt uppdrag från ett företag i Stockholm. Det var att göra en animerad meny för en stående display till en större restaurangkedja. Vi behövde bara en dag för att färdigställa bildspelet eftersom kunden redan hade alla bilderna och en tydlig branding.

 

 

Hydrostandard

Hydrostandard behövde en presentationsfilm som skulle läggas på deras hemsida samt kunna användas på mässor. Därför fick det inte vara en speaker utan endast korta texter som presenterade verksamheten.

 

 

ScandRail Sweden AB

Det har varit ett otroligt roligt och inspirerande projekt med inspelningar både dag och natt från norr till söder i vårt avlånga land. Scandrail hade ett stort behov av ny personal så den här filmen skulle visa exempel på olika typer av arbetsuppgifter och fördelarna med att jobba på ScandRail Sweden AB.

 

 

Midroc

Midroc Automation i Sandviken behövde något att visa på en mässa och tiden var knapp. Vi satte då ihop en film baserad på deras redan befintliga bildarkiv och gjorde bilderna rörliga genom åkningar, animerade texter och kartor. Resultatet slog väl ut och filmen blev ett riktigt uppskattat inslag i montern. - Filmen fick verkligen folk att stanna till i deras monter fick vi höra efteråt.

 

 

LW Husvagnar

LW Husvagnar behövde en presentationsfilm som skulle ligga på hemsidan. På väldigt kort tid producerade vi denna film så att den kunde användas redan samma säsong.

 

 

GIS - Fast power deployment

Ytterligare en film levererad till Tyskland. Efter ett lyckat samarbete med ABB i Tyskland fick vi ytterligare ett filmuppdrag gällande en marknadsföringsfilm på en ny produkt. Inspelningarna gjordes i Tyskland och Libanon. Vägen fram till slutresultatet har gått effektivt tack vare möjligheten att snabbt distribuera film via nätet.

 

 

HydroScand Machine

Vi tog fram ett nytt filmkoncept åt Hydroscand Machine AB som lanserades på Hannover mässan. Arbetet med snygg ljussättning var viktigt för att uppnå bästa resultat. Både kameraarm och kamera på räls användes för att skapa rätt känsla. På mässan fick filmerna ett enormt gensvar. Hela säljorganisationen runt om i världen har dem nu som ett uppskattat hjälpmedel vid försäljning.

 

 

Gammelkroppa skogsskola

" Vi valde film som ett effektivt media för att locka nya elever till skogsteknikerprogrammet. Skolans elever bär filmens budskap med sina egna erfarenheter och upplevelser."

Rektor / Gammelkroppa skogsskola

 

 

High Voltage Valley

"Vi hade varken stor budget att röra oss med eller särskilt gott om tid. V-com gjorde mycket snabbt en snygg reklamfilm baserad på enbart på deras rika arkivmaterial"

Linda Nilsson - Processledare / High Voltage Valley

 

 

 

ABB Components

"Detta är introduktionsfilmen till en serie av kortfilmer som vi använder i säljsamtal med kunder. Vi har samarbetat med V-com i många år och värdesätter deras lyhördhet, kunskap och förmåga att tillsammans med oss hitta kreativa och pedagogiska lösningar."

Produktchef / ABB Components

 

 

Proven history for future succes – Teaser

Vi gjorde två presentationsfilmer till ABB Transformers. Detta är den snabbare versionen för en målgrupp som har begränsat med tid.

 

 

Proven history for future succes - Extended Version

För att beskriva en komplex verksamhet med många ingående delar gjordes en längre version som visar kontor och verkstadsmiljö varvat med intervjuer av kunder från hela världen. Målgruppen är kunder som vill få en fördjupad kunskap.

 

 

Power on the move - GIS

För att öka kännedomen om en ny produkt och för att visa vilka fina resurser man har i sin fabrik så gav ABB utanför Frankfurt oss uppdraget att ta fram en snygg informationsfilm. Den har mottagits mycket bra hos målgruppen som är nya kunder.

 

 

 

VUBB - Exeptionally tested

Filmen togs fram för att visas på en mässa där folk hela tiden är i rörelse. Budskapet förmedlas med texter i bild till effektfull musik och ljudeffekter.

 

 

 

GIA Swedvent

I samband med den då största ordern till Pakistan bestämde GIA Industri AB sig för att beställa en marknadsföringsfilm. Utöver inspelning i Pakistan var vi även hos kunder i Norge och Portugal. Att få höra nöjda kunder är otroligt positivt.

 

 

 

Earth Hour - Ludvika Kommun

Ludvika Kommun hade tagit fram idé och manus till en informationsfilm om hur boende i Ludvika kan påverka hela jordens klimat. Vi fick uppdraget att filma och redigera filmen som var klar till Earth Hour 2011.

 

 

STRI

STRI valde att presentera sin verksamhet med en film i ett lugnare tempo där budskapet förmedlas med text i bild istället för ljud. Perfekt för visning på mässor .

 

 

 

BorWin1

Vi följde och dokumenterade hela Borwin-projektet i Tyskland och har sedan klippt ihop flera olika kortfilmer som använts i en rad olika områden. Dessutom har ett tyskt tv-bolag bett att få använda scener i nyhetssändningar samt en dokumentär. Något som gett ABB oväntad publicitet.

 

 

Nyx - Security

Vi fick i uppdrag att göra en kort film som skulle ligga på Nyx hemsida. Målet var att visa deras kameracentral och ge en kortfattad bild av deras verksamhet. Ingen personal som arbetade i kameracentralen fick vara med på bild utan fick ersättas med statister. Dessutom måste känslig information på monitorerna maskas bort.

 

 

 

TrafoSiteRepair

I skarp internationell konkurrens lyckades vi vinna uppdraget att skapa ett säljande filmkoncept för ABB. Vår idé byggde på att lägga fokus på nöjda kunder runt om i världen samt att leverera materialet på specialdesignade USB-minnen. Filmen blev mycket uppskattad och fick stor genomslagskraft. Den lanserades på förstasidan på ABB:s globala hemsida.

 

 

Slip Naxos

Thomas Henkell, produktchef
Vi hade svårt att förklara våra produkters egenskaper och funktion för kunderna och såg en videoproduktion som en bra lösning. Vi anlitade V-Com som var lyhörda för vårt problem och gav oss en fantastiskt bra beskrivning med hjälp av det rörliga mediet.

 

 

Tractive

Anders Johnsen, VD
Vi var tidspressade inför en stor mässa i Tyskland och behövde ha ett bra marknadsföringsmaterial. Inom en månad lyckades V-Com ta fram en utmärkt videoproduktion på två språk. Filmen fick stor genomslagskraft och ökade intresset för våra produkter markant.

 

 

Morgårdshammar

Det här är ett bra exempel på hur vi tog fram en lösning till kunden där förutsättningen var att återanvända 80% från en tidigare film och att filma nytt resterande 20%. Utmaningen var att det gamla materialet skulle kännas nytt. Kunden blev helt lyrisk över förvandlingen av gammalt material till ny aggressivare musik.

 

 

 

 

 

   
  email